Ruimte om te groeien

Op evangelische basisschool Eden is onderwijs zoveel meer dan alleen kennis tot je nemen. Vanuit onze christelijke traditie leren we de kinderen vaardigheden die ze nodig hebben om goed samen te werken en om zelfstandig te werken. We bieden ze de ruimte om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. En we geven ze mee dat God bij alles betrokken is.

Thematisch onderwijs

Het onderwijs op Eden is thematisch ingericht. Binnen het themawerk werken we vakoverstijgend, waardoor we onze leerlingen een samenhangend onderwijsaanbod bieden.

Tussen alle schoolvakanties staat er elke keer een ander thema centraal waar in alle groepen, van de peuters tot en met groep 8, mee wordt gewerkt.

In de eerste week van het nieuwe thema hebben we een startsamenkomst met de hele school. In deze samenkomst introduceren we het nieuwe thema. Aan het einde van iedere periode sluiten we het thema af. U bent als ouder van harte welkom om in de klas te bekijken wat de kinderen hebben geleerd en gemaakt.

Aandacht voor ieder kind

Wat heeft uw kind nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen? We gaan graag uit van de mogelijkheden en talenten van het kind. We willen dat elk kind zich op Eden kan ontwikkelen tot een sterke persoonlijkheid, vol zelfvertrouwen en kennis van de eigen kwaliteiten. Als ouders en school werken we als één team dat uw kind helpt op weg naar volwassenheid.

Op IKC Eden krijgen leerlingen alle aandacht die ze nodig hebben om te groeien

Meer- en hoogbegaafdheid

Binnen Eden worden (cognitief) talentvolle kinderen begeleid door een speciale leerkracht. Deze leerlingen krijgen iedere week les in onze plusklas. In deze klas kunnen we rekening houden met specifieke onderwijsbehoeften.

Inschrijven nieuwe leerling

Wilt u uw kind inschrijven op evangelische basisschool Eden? Neem dan contact  met ons op. U kunt ons bellen op 078-8905590 of mailen naar eden@h3o.nl