Een evangelische school…

Mijn plan met jullie staat vast, spreekt de Heer. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk. Ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Jeremia 29:11

Evangelisch onderwijs

Evangelische basisschool Eden is in 2008 gesticht als een school die evangelisch is. Die richting wordt sinds de jaren negentig erkend door de overheid. Onze school staat open voor leerlingen uit verschillende christelijke kerken en gemeenten. We vinden het belangrijk dat we elkaar herkennen in de grondslag van de school.

Binnen Eden kennen we de Bijbel, zijnde Gods Woord, het hoogste gezag toe. Bij al onze werkzaamheden gaan we uit van de evangelische levensbeschouwing, waarbij de nadruk ligt op de persoonlijke relatie met God door Jezus Christus.

In de periode dat de kinderen bij ons op school zijn, dragen we het evangelie uit. We houden ons aan de Bijbel en willen de leerlingen meegeven dat Jezus onze Redder en Verlosser is. Het werken vanuit deze identiteit betekent dat wij niet alleen bij Bijbelse geschiedenis aandacht besteden aan ons geloof, maar óók in andere lessen. Het geloof integreren en benoemen we meer dan op een meer traditioneel christelijke school.

Naam van de school

De naam Eden is gekozen omdat God, de Bedenker en Maker van alles, begon met de mens in de hof van Eden. God laat zich zien als een goede God die een relatie wil met mensen. Hij wandelde immers met Adam en Eva in de hof van Eden. Door de kruisdood en opstanding van de Here Jezus en de komst van de Heilige Geest kunnen wij weer een relatie hebben met God en met Hem wandelen.

Dit maakt ons anders

Evangelisch IKC Eden is basisonderwijs, peuteropvang en buitenschoolse opvang onder één dak. Dat is uniek in Dordrecht. Bij Eden doen kinderen kennis op én leren we ze vanuit onze christelijke traditie een relatie met God en elkaar te hebben, zoals God het bedoeld heeft. Zodat de kinderen in hun hele verdere leven aangesloten zijn op de Onderwijzer zelf.

Op Eden werkt een betrokken en gepassioneerd team dat hier, vanuit de persoonlijke relatie met Jezus, graag aan bijdraagt. We willen de kinderen meegeven dat ze trots mogen zijn op wie ze zijn en op de gaven die ze hebben gekregen, ongeacht het niveau waarop zij functioneren. Door ruimte te creëren voor persoonlijke aandacht, samen bidden en samen zorgen, is Eden een plek die misschien wel heel erg vergelijkbaar is met het opvoedingsklimaat bij u thuis.

U bent van harte welkom voor een kennismaking op school om nader kennis te maken met ons onderwijs en onze opvang.

Scroll naar boven