
Overige
Verlofformulier
Vanaf 5 jaar is elk kind in Nederland leerplichtig. In bijzondere gevallen, zoals bij een huwelijk of begrafenis van een familielid, kunt u verlof aanvragen voor uw kind. Dit kan via een verlofformulier. Download het formulier, print het en lever het volledig ingevuld in bij de directeur van IKC Eden.
Inspectierapporten dienst jeugd en gezondheid
De Dienst Jeugd en Gezondheid (GGD) inspecteert de voorzieningen voor peuteropvang en buitenschoolse opvang. De rapporten van deze inspectie zijn openbaar. U kunt deze op de website van de Rijksoverheid bekijken.
Gedragsprotocol (anti-Pestprotocol)
Evenals elders in de samenleving en op andere scholen zal op onze school het verschijnsel ‘pesten’ kunnen voorkomen. De school hanteert dan ook een protocol om hier adequaat mee om te gaan.
Schoolondersteuningsprofiel
Binnen de lerende organisatie van IKC Eden zijn we voortdurend bezig met de ontwikkeling van de school, waarbij het afstemmen op de onderwijsbehoeften van onze leerlingen een centraal thema is omdat dit terug te vinden is in alle facetten van het onderwijs. Denk hierbij aan pedagogisch handelen, didactiek, instructie, begeleiding, differentiatie, het geven van feedback en klassenmanagement.
Protocol Schorsen en verwijderen
Op onze school streven we naar een veilige, respectvolle en stimulerende leeromgeving voor alle leerlingen en medewerkers. Soms is het echter noodzakelijk om maatregelen te nemen wanneer het gedrag van een leerling ernstig in strijd is met onze gedragsregels of de veiligheid van anderen in gevaar brengt. Daarom hanteren wij een zorgvuldig opgesteld protocol voor schorsing en verwijdering. Dit protocol is bedoeld om transparantie, zorgvuldigheid en rechtsgelijkheid te waarborgen in situaties waarin ingrijpende maatregelen overwogen worden.
Protocol klachtenregeling onderwijs
Binnen onze organisatie hechten wij veel waarde aan een veilige en prettige omgeving voor kinderen, leerlingen, medewerkers én ouders/verzorgers. Toch kan het voorkomen dat u ergens ontevreden over bent of zich ongemakkelijk voelt bij een bepaalde situatie. In dat geval vragen wij u om eerst in gesprek te gaan met de betrokkene bij wie het probleem is ontstaan. Een open en respectvol gesprek kan vaak al leiden tot een passende oplossing.
Leidt dit gesprek niet tot het gewenste resultaat? Dan kunt u de kwestie bespreken met de directie of een andere verantwoordelijke binnen de organisatie. Indien ook dit overleg geen oplossing biedt, heeft u de mogelijkheid om de klacht voor te leggen aan het College van Bestuur of aan een onafhankelijke klachtencommissie.
Protocol klachtenregeling opvang
Wij doen er alles aan om op onze opvanglocaties een veilige, vertrouwde en kwalitatief hoogwaardige omgeving te bieden. Toch kan het gebeuren dat u als ouder of als oudercommissie ergens niet tevreden over bent. Heeft u een klacht? Dan kunt u gebruikmaken van onze klachtenregeling. Deze regeling is bedoeld om uw zorgen serieus te nemen en samen tot een passende oplossing te komen. Meer informatie over de procedure en hoe u een klacht kunt indienen, vindt u in onze uitgebreide klachtenregeling.