Missie en visie

Vijf basisprincipes

De missie van IKC Eden is samengevat in vijf basisprincipes:

• Liefde ontvangen en geven
  • Vertrouwen op God en elkaar
  • Goed nieuws leren en uitdelen
  • Sterk staan in Gods kracht
  • Uitblinken in je talenten

Op onze evangelische basisschool leren we de kinderen hoe ze naar zichzelf en de wereld kunnen kijken vanuit Gods woord. God is liefde, Hij is betrouwbaar, Zijn woord geeft toekomst, Zijn kracht is werkzaam in ons en Hij heeft ons bestemd om tot Zijn glorie te leven.

Visie

Bij evangelische basisschool Eden doen kinderen dankzij een ononderbroken leer- en ontwikkelproces kennis en vaardigheden op die nodig zijn om zelfstandige, sociale en kritisch denkende mensen te worden in de samenleving.

Ieder kind verlaat na groep 8 de school op het voor hem of haar maximaal haalbare niveau.
We bieden thematisch onderwijs aan waarbinnen kinderen alle ruimte krijgen hun talenten te ontdekken en ontwikkelen. Zelfstandig werken, samenwerkend leren en onderzoekend leren zijn belangrijke speerpunten.

In onze schoolgids lees je meer over hoe we ons onderwijs vormgeven.